כוננית א סימטרית

כוננית עגולה או מרובעת? תלויה או עומדת?ממתכת, מעץ או משולבת? יש היום כל כך הרבה סוגים, שעונים על כל כך הרבה צרכים, ולכם נותר רק לבחור. לפניכם המדריך לבחירה מושכלת של הכוננית הנכונה עבורכם

שמתם לב שקראנו לכתבה "איך לבחור כוננית" ולא "איך לבחור כוננית ספרים"? פעם היו המילים "כוננית" ו"ספרים" צמד מתבקש, אבל טרנדים חדשים נכנסנו לעולם עיצוב הבית, והכונניות קיבלו מעמד עליון. הן משמשות לעיצוב לא פחות מאשר לאחסון ולהחזקת חפצים, והן מחזיקות הרבה מעבר לספרים – תמונות, עציצים, חפצי נוי. לכן הן צריכות להתאים לכם גם מבחינה פונקציונלית וגם מבחינת העיצוב שאתם מכוונים אליו. מה ואיך בוחרים? הינה כמה נקודות שיעזרו לכם להחליט.

מה גודל הכוננית שאתם צריכים?

לפני שרוכשים כוננית, חשוב למדוד את החלל אליו היא מיועדת, ולשים לב לכל מה שנמצא בחלל הזה, ולא רק לספייס שייעדתם לכוננית. אם אתם שואפים למראה קליל ומאוורר, לא תרצו לדחוס כוננית לתוך חלל צר ולמלא את כולו, אלא להשאיר מקום מסביב – רצועת קיר רחבה שתקיף אותו ותיתן תחושה של אוויר. מדדו את כל החלל – יש לכם מטר וחצי פנויים? כוננית ברוחב 90 ס"מ תהיה טובה לכם.

למה הכוננית תשמש?

יש היום כל כך הרבה סוגי כונניות, שתוכלו בקלות למצוא את זו שמתאימה בדיוק לצורך הפרטי שלכם. אתם רוצים להעמיס עליה ספרים בחדר הילדים? כוננית יציבה של מדפים אחידים תתאים כאן. הכוננית נועדה לכניסה לנוי, לשים עליה עציץ או תמונה וכמה "דברים של כניסה" כמו מפתחות, ארנקים ורצועת הכלב? לזה תתאים קונסולת כניסה מעוצבת עם מגירות להסתרת הבלגן. מחפשים כוננית נטו לעיצוב עם תמונות וחפצים קטנים? כדאי לשקול את אחת מהכונניות הנתלות היפהפיות שהופכות כל קיר למשהו מיוחד.

כוננית-נתלית

איזה חומר אתם מעדיפים?

החומר ממנו עשויה הכוננית חשוב מבחינת הנראות, התחזוקה וקלות ההזזה. אנחנו אוהבים לעשות את החיים קלים, ולכן רוב הכונניות שלנו עשויות מחומרים כמו אלומיניום, שהוא גם מאוד אופנתי, וגם קל לניקוי ולהזזה. כונניות עץ הן אמנם יפות ורומנטיות, אבל מאוד קשות לתחזוקה, ובואו תנסו להזיז אותן על בסיס קבוע. אוהבים בכל זאת קצת עץ בריהוט שלכם? לכו על כוננית משולבת אלומיניום ועץ לקבלת מראה מודרני-רומנטי יפהפה, שגם קל לתחזק אותו.

מה לגבי הצורה?

בעבר כוננית היתה דבר פשוט ואחיד – רהיט מרובע שמחזיק ספרים. מאז הפכו הכונניות לפריטי עיצוב לכל דבר, התפתח מאוד גם המבחר שניתן להשיג. מעבר לכונניות הריבועיות הקלאסיות, ניתן למצוא כונניות עגולות בצבעים שונים, כונניות ריבועיות עם חלוקה פנימית א-סימטרית, או כונניות בצורות לא צפויות לחלוטין. מה מתאים לסטייל שלכם?

כוננית-א-סימטרית

מה מחזיק את הכוננית?

זאת שאלה שחשוב שתשאלו את עצמכם – איך תרצו שהכוננית תהיה מוחזקת? כונניות נתלות נותנות לקיר סטייל אמיתי וייחודי, ויכולות להחליף תמונה, כשהייתרון הוא האפשרות המודולרית לשנות בהן את החפצים ולהשיג מראה שונה כל פעם שתרצו. כוננית שעומדת כולה על הרצפה נותנת מראה כבד ושלם, בטיחותי כשיש ילדים קטנים ומשרה אווירה של שקט. כוננית על רגליים היא קלילה יותר, ומאפשרת לנקות מתחתיה בקלות. לכל אחד מהסוגים הייתרון שלו – לכו על מה שעונה על הצרכים שלכם.

אולי תאהב/י גם