קונסולת כניסה

החלטתם לשים סוף לבלגן של כניסת הבית? אין דרך אלגנטית יותר מאשר הצבת קונסולה יפהפיה שיודעת להסתיר את מה שצריך. אבל מה מתאים לכם, ואיך תבחרו? לפניכם המדריך לבחירת קונסולת הכניסה הבאה שלכם

אתם פותחים את דלת הבית ונכנסים. מה הדבר הראשון שאתם נתקלים בו? מתלה? שולחן מבולגן? מדף ועליו ערבוביה של מפתחות וארנקים? העיצוב נמצא בפרטים הקטנים, והגדולים, ובעצם – בכולם. ועבור הכניסה המבולגנת שלכם המציאו את הפריט הכי שימושי, שהוא גם מעוצב ויפה – הקונסולה. אם אין לכם כזאת, זה הזמן להכיר ולבחור אחת – וכך תעשו את זה נכון.

מהי בכלל קונסולת כניסה?

קונסולה היא שידה צרה שמשמשת לרוב לכניסת הבית. הקונסולה היא פריט עיצובי, שנועד להכניס אווירה לכניסת הבית, אך לפני הכל יש לה מטרה פונקציונלית – אחסון בצורה נעימה ומסודרת של חפצים שלרוב נזרקים בכניסה – מפתחות, ארנקים, משקפי שמש. אפשר למצוא קונסולות באינסוף גדלים, צבעים, חומרים, עם מגירות ובלי, עם מראה או גב חשוף ועוד – ותוכלו בקלות למצוא את מה שהכי מתאים לבית שלכם מבחינה עיצובית ומבחינת השימוש הדרוש שלכם. הפרמטרים החשובים שכדאי להתייחס אליהם בעת הבחירה הם הפונקציונליות, העיצוב והתחזוקה.


שתי מגירות ורגליים קלילות, לא צריך הרבה יותר מזה. קונסולת כניסה קלאסית דגם ליהי זהב-לבן

הפונקציה: סידור הבלגן

בשורה התחתונה זאת מטרת הקונסולה: לסדר את הבלגן שבכניסה לבית וליצור אווירה רגועה יותר כשנכנסים הביתה. מאחר שכך, רצוי לבחור מראש קונסולה לא גדולה מדי, ולא מעמיסה מדי. אם המטרה היא לאחסן חפצים קטנים כמו מפתחות וארנקים, ניתן להסתפק בקונסולה עם שתי מגירות, בהן תאחסנו את הבלגן, ועליה תוכלו להציב עציץ, פסלון או תמונה יפה. אם אתם חושבים שתצטרכו יותר מקום כדי להציב עוד תמונות או ספרים, ההמלצה שלנו היא לא לבחור קונסולה עם מדפים, כי קונסולה כזאת כבר הופכת לרהיט כבד שמייצר מראה עמוס מדי. במקום זאת, כדאי לבחור קונסולה קטנה ופשוטה ששומרת על סדר, ולידה או מעליה לתלות מדפים דקורטיביים. כך נשמר האוורר, נשמרת תחושה של סדר, וגם העיצוב הרבה יותר יפה.

העיצוב: קבלו השראה

הכלל הבא נכון לא רק לבחירת קונסולה, אלא לבחירת כל פריט עיצובי שהוא: לפני שאתם בוחרים קונסולה, חפשו השראה ברחבי הרשת. בדיוק בשביל זה ברא האינטרנט את האינסטגרם, הפינטרסט, הבלוגים ומדורי העיצוב. יש לכם רעיון בראש? חפשו אותו ותגלו השראות שאולי לא חשבתם עליהן. כך תוכלו לא רק למצוא את הקונסולה המושלמת עבורכם, אלא לקבל גם רעיונות לעיצוב כל הסביבה שלה – צבע הקיר, החפצים שתניחו עליה, המדפים או המתלה שיונחו לידה ועוד.


שולחן1

מה תשימו עליה? מה יונח לידה? לפני הבחירה בקונסולה חפשו השראה ברשת

התחזוקה: בואו נהיה קלילים

זוכרים מה מטרת הקונסולה? לתת לכניסה נופך של סדר וניקיון. ולכן, הדבר האחרון שנרצה הוא לבחור קונסולה שקשה לתחזק והיא צוברת לכלוך. מעבר ליופי ולפונקציונליות, חשוב מאוד לשים לב כיצד הקונסולה בנויה, ומאלו חומרים. ראשית, לא מומלץ לבחור בקונסולה כבדה שעומדת כולה על הרצפה, כי יהיה קשה להזיז אותה ולנקות את סביבתה. קונסולה מחומרים קלילים שעומדת על הרגליים מאפשרת ניקוי תדיר של הרצפה מתחתיה, והזזה קלילה כשצריך. מומלץ לבחור קונסולה בציפוי מלמין, ציפוי שהוא גם יפה וגם קל מאוד לנקות אותו בעזרת מטלית רטובה או יבשה.

לבסוף, שימו לב שהקונסולה בנויה מחומרים שמתאימים לכם – אם יש בבית ילדים, לא מומלץ לבחור קונסולה שמשלבת זכוכית, ואם הקונסולה היא עבור אדם מבוגר, לא מומלץ שהיא תהיה כבדה מדי. ודבר אחד נכון עבור כולם: בחרו קונסולה שקל להרכיב לבד. חבל לייקר את המחיר עם תשלום על הרכבה, ואין באמת סיבה שלא תוכלו להרכיב אותה בעצמכם.

אולי תאהב/י גם